Onze begeleiders
Bij Moll Academy besteden we veel aandacht aan persoonlijke en professionele ontwikkeling van ons team. Dit doen wij door regelmatig trainingen en intervisies te houden. Ons team bestaat uit intelligente, sociaal vaardige begeleiders die allemaal één ding gemeen hebben: ze willen anderen helpen.
Ontmoet ze hier!
IRIS
“Ik werk sinds september 2020 bij Moll. Het jaar voordat ik bij Moll ben gaan werken heb ik stagegelopen bij Moll en heb ik de mogen ervaren hoe leuk de omgang met leerlingen is. Naast het werken bij Moll studeer ik Toegepaste Psychologie aan de Hogeschool van Amsterdam. Het leuke is van het werk bij Moll en mijn studie, is dat ik veel van wat ik leer terugzie bij de leerlingen die ik begeleid.
Daarnaast vind ik het mooie dat je een echte band kan opbouwen met de leerlingen en dat elke dag weer anders is. Verder weet ik hoe moeilijk het kan zijn om huiswerkbegeleiding van bijles te krijgen, ik heb dit zelf ook gehad op de middelbare school. Ik denk dat ik me blijft goed kan verplaatsen in de leerlingen en hoe ik ze vervolgens verder kan helpen.”
Sari
“Ik werk sinds mei 2021 bij Moll. Momenteel studeer ik psychologie aan de Vrije Universiteit. Hiervoor heb ik daarnaast de studies antropologie en sociologie afgerond. Gezien ik me wil specialiseren binnen de kinder- en jeugdpsychologie is het voor mij enorm leuk om ook in de praktijk met deze doelgroep te kunnen werken.
Zelf ben ik niet de makkelijkste leerling geweest op de middelbare school en merkte ik vaak dat het reguliere onderwijssysteem niet altijd effectief was voor mij. Het is voor mij daarom belangrijk en mooi om te zien dat scholieren dankzij Moll in een fijne en veilige omgeving terechtkomen waarbij ze kunnen aangeven wat wél voor hen werkt.”
Luka
“Ik ben in 2021 begonnen bij Moll om naast mijn bachelor Sociology meer met jongeren te werken. Ik zou na mijn studie graag leraar worden, zodat ik leerlingen kan helpen hun volle potentie te bereiken. Ik was zelf niet altijd de beste leerling op de middelbare school en daarom begrijp ik hoe belangrijk het is om iemand te hebben die de stof op interessante wijze uitlegt. Nu ik begonnen ben aan de universiteit, merk ik dat ik meer leer van docenten die de stof leuk en speels uitleggen.
Het valt me op dat leerlingen beter aan het werk gaan wanneer ze het leuk vinden om bij mij in de klas te zitten. Daarom doe ik mijn best om de huiswerkbegeleiding voor leerlingen een veilige plek te maken, waar ze graag zijn. Ik ben ontzettend blij dat ik via Moll Academy leerlingen hulp met hun school carrière kan bieden en tegelijkertijd een leuke en motiverende connectie met ze kan opbouwen.’’
Merel
‘‘Ik volg een master Klinische Psychologie aan de Open Universiteit. Hiervoor heb ik Toegepaste Psychologie gedaan. Vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat er tijdens de middelbare schoolperiode veel op je af komt en hoe pittig het kan zijn om met alle veranderingen om te gaan. Ik kan daarom begrijpen dat het inzetten voor je schoolwerk, soms een hele uitdaging is!
Tijdens de huiswerkbegeleiding vind ik het belangrijk om een veilige plek te bieden voor leerlingen, waar zij zich gezien en gehoord voelen en waar ruimte is om fouten te maken. Ik vind het leuk om met leerlingen samen een vraag uit te pluizen en hen te leren hoe zij zelf bij het antwoord kunnen komen. Hierdoor zie je hun zelfvertrouwen groeien, wat het werk erg waardevol maakt!’’
Annemarel
‘‘Ik werk sinds eind 2020 bij Moll. Momenteel studeer ik Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht. Hier volg ik het studiepad Youth Studies. Vanuit deze studie krijg ik veel theorie over het functioneren van en de omgang met jongeren. Het is voor mij dan ook erg leuk om ook in de praktijk met deze doelgroep te kunnen werken.
Zelf vond ik het op de middelbare school vaak moeilijk om mezelf tot het maken van huiswerk te zetten en de motivatie te vinden om te leren. Om deze reden heb ik zelf enkele jaren op huiswerkbegeleiding gezeten. Dit heeft mij enorm geholpen, en ik maak nu in mijn studie nog steeds gebruik van verschillende methodes die ik in die tijd heb geleerd. Omdat ik zelf heb kunnen ervaren hoe nuttig en waardevol huiswerkbegeleiding kan zijn, vind ik het erg fijn dat ik deze ondersteuning nu aan andere kinderen kan geven. Het is erg mooi om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen en vooruitgang boeken, mede dankzij jouw hulp.’’
Loes
‘‘Ik ben sinds oktober schooljaar 2022-2023 werkzaam bij Moll. Ik studeer zelf psychologie en ben veel bezig met ontwikkelingspsychologie. Een van de leukste dingen aan werken bij Moll vind ik het contact met de kinderen. Het is heel leuk om te zien hoe de leerlingen groeien zowel in leeftijd als in vaardigheden. Ook is het leuk om samen voor lastige opgaves te gaan en er toch uit te komen. Ik ga met veel plezier naar werk. Er hangt bij Moll een leuke sfeer, waarbij men toch lekker aan de slag gaat met het huiswerk en het is fijn om me daar in rond te lopen.’’
femke
‘‘Ik werk sinds 2023 bij Moll Academy en daarnaast doe ik de studie interdisciplinaire sociale wetenschappen aan de universiteit van Utrecht. Ik ben bij Moll Academy begonnen omdat ik een bijbaan zocht waar ik echt een verschil kon maken en die ook aansloot bij mijn studie. Ik krijg energie van helpen, en ik haal plezier uit het motiveren van de leerlingen en ze te helpen om het beste uit zichzelf te halen. Zelf heb ik in het verleden ook wel eens moeite gehad om bij te blijven met mijn klasgenoten, omdat ik niet wist hoe ik moest leren en welke strategieën bij mij pasten. Ik hecht daarom veel waarde aan een persoonlijke aanpak en ik help leerlingen graag bij het ontdekken van de technieken die het beste bij hen passen en waar ze zich fijn bij voelen. Het is geweldig om te zien hoe leerlingen groeien en meer motivatie vinden voor hun studie.’’